Pewni sukcesu

Maria i Tomasz Stangenberg

Otwarty pięć lat temu przez Marię i Tomasza Stangenbergów market dom i ogród w Trzebnicy był 80. sklepem uruchomionym pod szyldem Bricomarché. Małżeństwo, które kilka lat temu szukało pomysłu na dochodowy biznes, dziś nie ma wątpliwości, że franczyza Bricomarché to był strzał w dziesiątkę.

Przystępując do Grupy Muszkieterów państwo Stangenbergowie mieli już nieco doświadczeń w prowadzeniu biznesu. Pierwsze kroki w życiu zawodowym stawiali w pracy na etacie - pani Maria jako dendrolog we wrocławskim Parku Szczytnickim, a pan Tomasz jako kierownik w Ogrodzie Zoologicznym we Wrocławiu. Kolejnym rozdziałem w ich życiu była własna firma. Dostarczając pieczywo do sklepów Intermarché, po raz pierwszy zetknęli się z Muszkieterami. - Mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska i popytać naszych odbiorców, jak działa Grupa.  Szukaliśmy w tym czasie pomysłu na nowy, bardziej opłacalny i stabilniejszy biznes. Wielu franczyzodawców wymagało zbyt dużych kwot na wejście, w zamian niewiele oferując. Franczyza Bricomarché spodobała się nam nie tylko dlatego, że była w zasięgu naszych finansów. Przekonała nas filozofią działania. Gwarantowała przedsiębiorcy samodzielność, a jednocześnie wsparcie Grupy na wielu płaszczyznach - od finansów po marketing, a także możliwość pracy na rzecz wielkiej, dobrze działającej organizacji. Co istotne - w przypadku Bricomarché franczyzobiorca jest nie tylko realizatorem koncepcji i strategii franczyzodawcy, ale też ich współkreatorem. To unikalne rozwiązanie - mówi Maria Stangenberg. - Zdecydowaliśmy się dołączyć do Grupy. Sprzedaliśmy dotychczasową firmę. Dziś widzimy, że nie da się otworzyć lepszego interesu przy zainwestowaniu takich środków  - dodaje Tomasz Stangenberg.

Już w trakcie cyklu szkoleń, podczas których w teorii i praktyce uczyli się działania zarówno na swoim, jak i w Grupie, zaproponowano im pierwszą lokalizację sklepu - na Pomorzu. Byli już gotowi na przenosiny, ale ze względu na kłopoty rodzinne postanowili poczekać na miejsce bliżej Wrocławia. Wkrótce pojawiła się taka możliwość. Z radością przyjęli projekt i przeprowadzili się do Trzebnicy.

Później wszystko przebiegało według sprawdzonego planu przygotowanego przez Grupę, która poręczyła kredyty na wyposażenie i zatowarowanie marketu. - Rzadko który  rozpoczynający swój biznes przedsiębiorca jest w stanie samodzielnie pozyskać takie gwarancje – podsumowuje Maria Stangenberg -Grupa jest też w stanie wynegocjować znacznie korzystniejsze warunki zakupów dla swoich sklepów niż pojedynczy przedsiębiorca. - Należy jasno powiedzieć, że między innymi dlatego nie wyobrażamy sobie prowadzenia działalności na taką skalę poza Grupą - przyznaje Tomasz Stangenberg. - To, że zaproponowany przez Grupę Muszkieterów biznes plan sprawdza się, że w założonym  czasie można spłacać kredyty, przychodzi zwrot zainwestowanego kapitału i zyski, jest dowodem na to, iż - przy systematycznej pracy- rozsądni przedsiębiorcy mogą być pewni sukcesu. To daje poczucie bezpieczeństwa i wiele satysfakcji- mówi Maria Stangenberg, która czerpie ją również z tego, że po latach może w pracy wykorzystywać swoją wiedzę związaną z ogrodami.

Dobrze prosperujący biznes sprawia, że jego właściciele mogą szukać satysfakcji także w działaniach na rzecz lokalnego środowiska. Spółka państwa Stangenbergów m.in. współfinansowała plac zabaw dla dzieci w Trzebnicy, angażowała się w organizację lokalnych imprez sportowych - turniejów streetballu, koszykówki czy piłki nożnej, a także innych ważnych dla społeczności lokalnej wydarzeń - m.in. Trzebnickiego Święta Sadów. Małżonkowie angażują się też regularnie w pracę na rzecz Grupy. Pani Maria działa w centralnych projektach marketingowych, a pan Tomasz – w zespole ds. inwestycji.

‹ powrót

Copyright (C) 2014 Bricomarche.pl - MGI Polska Sp. z o. o. ul. Św. Mikołaja 5 Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne - All rights reserved.
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.
Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.
Prezentowany na stronie asortyment może nie być dostępny we wszystkich sklepach Bricomarché.